Özellikleri
ST Grup Enerji imalatlarından biri olan Konveyör Izgaralı Katı Yakıt Yakma Sistemi su borularıyla çevrelenmiş, ana yanma odasının altına monte edilmiş taşıyıcı (konveyör) tipi ızgara sistemidir. Taşıyıcı ızgara (konveyör) yeterli ısıya dayanıklı alaşımlı özel malzemeden imal edilmiştir.
Tasarım
Zincir baklaları; aralarından, yanmayı bütün yüzeyde sağlayabilen ince hava çıkışları oluşturacak şekilde tasarlanmıştır. Çok sayıdaki hava kanallarından ve ayar klapelerinden gerek görülen miktarda yakma havası ızgaraya alttan verilerek, yanma kapasitesi istenen düzeyde tutulabilir.
Çalışma prensibi
Kömür, döner ızgaranın üzerine serilmeye başadıktan hemen sonra kazan girişnde yanmaya başlar. Izgaranın sonuna kadar homojen bir şekilde devam eder. Hız ayarlayıcı vasıtasıyla; ızgara üzerine yüklenen kömürün yanma verimine göre, ızgaranın dönme hızı ayarlanabilir. Katı yakıt; konveyörlü ızgaranın üzerine serilmeye başladıktan hemen sonra kazan içerisinde radyasyon ısıya maruz kalarak içerisindeki gazları serbest bırakır ve sistemde önce gazlar kazan girşinde yanmaya başlar, Yanma tam olarak bittiği için kalan cüruf miktarı çok azdır ve bu da cüruf teknesine dökülür ve dışarı alınır.
Avantajları
Döner ızgarada elektronik PLC sistemi ile buhar basıncın düşmesi hallinde de ızgara otomatik olarak kömür besleme hızı ve yanma gerekli değerlere ulaşır. Böylelikle uygulanan proglamlama ile kritik basınca ulaşıldığında sistem tamamen durdulmaksızın rölantiye alınır. Bu da enerji kaybını minimize eder. Yakma havası ve sekonder havalar ızgaranın her iki yanından PLC kontrollü olarak verilerek ızgaranın soğutulması ve yanmanın bütün ızgara yüzeyinde olmasını temin edilmektedir. Izgara altına dökülen yanmamış kömürler ızgaranın özel dizaynı sayesinde ön tarafında bulanan haznede birikir buradan kömür havuzuna otomatik olarak alınan kömür yakılmak üzere tekrar ızgaraya gönderilir. Kömürün bunkerlere yüklenmesi, yakılması ve cürufun desarjına kadar olan tüm işlemler PLC otomasyon sistemi ile tam otomatik olarak gerçekleşmektedir. Bu sayede hem yüksek verimli bir yanma hemde çok düşük emisyon değeri sağlanmış olur.